שמשון אלבוים: "אנשים עם אינטרסים מחתימים את הרבנים, אין ויכוח הלכתי"

ישראל פריי 10 Comment on שמשון אלבוים: "אנשים עם אינטרסים מחתימים את הרבנים, אין ויכוח הלכתי"
21:01
30.04.24
אבי מימרן No Comments on "הסרטון שהפיץ החמאס מעודד, אבל לא מתייחסים למסרים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיון סוער וטעון התקיים הערב ב"מהדורה המרכזית", בין המגיש אבי מימרן שראיין את מי שמעורר סערה רבה בימים האחרונים עם עליותיו הפומביות להר הבית, שמשון אלבוים. "הדיון הוא לא הלכתי. אני לא מייצג לא את החסידות ולא את הרבי. זה נושא הלכתי נטו. אתה לא שואל את הרבי על כשרות או על תפילין של "שימושא רבה", אדמו"ר זה לשאלות בעבודת ה', למי שצריך חיזוק", אמר אלבוים.

הוא המשיך לשטוח את טיעוניו: "אין אף אחד מגדולי הדור שאומר שיש איסור הלכתי לעלות, גם במכתבו של הרב עובדיה הוא כותב שצריך להיזהר למי שלא יודע. אין ויכוח שמותר במקומות הידועים, בטבילה ובחליצת נעליים. גאב"ד ירושלים הרב פישר זצ"ל -שמשפחת אלבוים הייתה מקורבת אליו, והתייעצנו אתו הלכתית- גם סבר כך, אין בזה וויכוח הלכתי, כל השאלה היא האם צריך לדאוג ולחשוש למה שייגרם מהעלייה".

בצירוף של טיעונים שעלולים להיות קשים לאוזן יראי השם אמר אלבוים כי "בכל הדורות היו חילוקי דעות בנושאי השקפה. אם הוויכוח הוא הלכתי נטו דוגמת חלב ובשר ניחא, אבל ברגע שזה שייך להשקפה, זה כמו שהרבנים אסרו את ערוצי הקודש, את הטלפונים החכמים, הרי אתה לא חושב שמי שעובר על זה הוא לא חרדי".

הוא שלף טיעון נוסף: "הפסיקה ניתנת בהתאם למצב ולנתונים של השואל, הרב עובדיה באופן אישי התיר לאנשים לעלות, וכן הרב מרדכי אליהו, הם התירו וביקשו להיזהר מלהכשיל את האחרים. תבינו את התמונה הגדולה, המכתב של הרב עובדיה נכתב מיד אחרי המלחמה, כי עם ישראל החל לנהור, נכנסו המוני ישראלים לכיפת הסלע בלי טבילה ועם נעליים, עיני הרבנים חשכו".

ואם כל זה לא הספיק, הנה התירוץ הבא להמריית פיהם של גדולי התורה וההלכה: " יש מישהו שיש לו אינטרסים שהולך ומחתים רבנים, הוא מספר להם סיפורים לא נכונים. יש מאות משפחות שעולות מכל החוגים והעדות. כל אחד מהעולים קיבל תשובה אישית מהרב שלו. אם יהודי הלך ושאל את הרב עובדיה והוא אמר לו שהוא יכול לעלות, כל הדיון מיותר. מי שלא קיבל תשובה אישית זה בגלל שהוא לא שאל את הרב".



10 תגובות

מיין תגובות
  1. 10

    זה שקר!
    שום רב גדול לא התיר מעולם לעלות להר הבית!
    הסיבות המרכזיות לחרם כל הרבנים נגד העליה הם:
    1. כיום לא יודעים במדיוק את תחומי העזרה, ולכן גם אם טבלו במקוה עדיין כולנו טמאי מתים ויש חשש כבד על כל מקום בהר הבית אולי זה חלק מהעזרה, ואפשר בנקל להתחייב בכרת! (המקילים סומכים על דעת הרידב"ז שכיפת הסלע זה מקום הקודש הקדשים, אבל לפי הרבה פוסקים זה לא מוכח והם מתחייבים כרת)
    2. גם אם הם לא ייכנסו בטומאה, הם יגררו אחרים שלא שומרים על טהרה.
    3. גם אם הם ייכנסו רק במסלול שנראה להם שמותר האחרים שייכנסו בעקבותיהם ייכנסו גם לשאר המקומות.
    4. האיבה הגדולה שהם מולידים אצל הערבים כלפי היהודים, הם פשוט נותנים כלים לערבים לטבוח בנו, והמציאות כבר הוכיחה את עצמה המון פעמים שהמפתח לרוב ההתפרעויות והפיגועים קשורים להר הבית.

    ולכן כל מי שעולה היום להר הבית הוא רוצח שהורג יהודים בידיו!! בנוסף לאיסורים של הכרת שהוא מתחייב, והאיסורי כרת שהוא מחטיא את הרבים.

  2. 9

    אבל אף אחד לא עונה תשובה למה הרבי מליובאוייטש פסק שאסור הרי הוא האחרון שאפשר לומר עליו את זה וגם היה נגד מסירת שטחים אגב מומלץ לךעלות את הטור של הרב דורקמן רב העיר קריית מוצקין בנושא

  3. 8

    נכון כ"כ! בעלי שאל את רבו והוא אמר שמותר. יישר כוח! צריך להמשיך ולהראות שאיכפת לנו ממקום המקדש

  4. 7

    אני כחסיד בעלזא מוקיע את משפחת אלבוים הפושעת. ומתבייש בה!!! אין גבול לטמטום הלב. רבונו של עולם מה נכנס להם לראש ואווו. גועל נפש. הם עוברים על איסור הרבה יותר גרוע! "רציחה"!!!!!

  5. 6

    אתם מוטים ושמאלנים די יש לו רבנים!

  6. 4

    לכל המתייפיפים:
    האחרונים שיכולים לדבר על "רציחה" זה החרדים שתמכו בהתנתקות ובאוסלו, והביאו עלינו את כל הקטסטרופה. בדיוק אלו עכשיו מגלגלים עיניים למרום וצועקים "התגרות באומות". בושו והכלמו!
    אם החרדים לא היו רצים למשה דיין מיד אחרי ששת הימים (כשאף ערבי לא העיז לצייץ, כזכור) ומתחננים לפניו שיעביר את ההר לוואקף, ייתכן שהמלחמה לא היתה אם מותר למלמל שם "שמע ישראל" או לא, אלא כבר היינו זוכים אולי להקריב שם קרבנות, אם לא בטהרה ממש, לפחות בטומאה שהותרה בציבור.

  7. 3

    הרב שמשון אלביום הסביר בצורה ברורה את ההלכה וההשקפה קשורות לעניין והיה ברור שמטרת המנחה הייתה רק להשפיל ולגנות רב בישראל! רב שמקפיד בחסידותו ולוחם על קדושת ה' בהר הבית!! היה ברור שלהמנחה לא אכפת לו מאמת הדבר, אלה רק שלא יגידו עליו ב"חדרי החרדים," שהוא תומך בעולים להר.

    "שמשון הגיבור," עם ישראל איתך ועם משפחתך! אתה, אביך וסביך שכולם שותפו לאותו מאבק אכן כן מגדוילי הדור!!!!!!!!!!!!

    1. רק דבר אחד אני לא מבין,איך הוא אומר בשם הראשל"צ הגר"מ אליהו זצ"ל שמותר לעלות,והרי הגר"מ אמר בשיעור "קול צופייך" מפורש שאסור לעלות להר הבית,
      די כבר אנשים מחפשים ריגושים,כל האנשים האלה ספק כמה תורה למדו בחייהם ואיך נראה מערכת חייהם הדתית ההלכתית, אז לסיכום לחבר'ה האלה יש עוד כמה דברים לעשות לפני שהם רצים להר הבית,

  8. 2

    בואו ללמוד את נושא העלייה להר הבית ברצינות!

    האם מותר היום לעלות להר הבית?
    כיצד פסקו גדולי ישראל לאורך הדורות בשאלה גדולה זו?
    האם נכון להשאיר את הר הבית בידי הגויים מחמת התקנה לאסור כניסה להר?
    מהי שיטתו של הרב קוק וכיצד מורים תלמידיו?
    איזו משמעות יש לעובדה ששבנו להר הבית עוד לפני בניין בית המקדש?

    בימים אלו יוצאת לאור חוברת חדשה העוסקת בבירור הלכתי מקיף בנושא העלייה להר הבית, עם הסכמות מגדולי הפוסקים.
    לקבלת החוברת חינם במייל או להזמנתה בדואר בעלות של 10₪ בלבד לחצו על הקישור והזמינו!
    https://www.shoresh.org.il/pay/members/har-habayit/main.aspx